Íme egy tuti (de veszélyes) módszer az autó jégtelenítésére – videó
A jégtelenítés egy furcsa módszeréhez nem kell más, mint egy cső, egy jégkaparó és némi műszaki érzék.
A jégtelenítés egy furcsa módszeréhez nem kell más, mint egy cső, egy jégkaparó és némi műszaki érzék.
Az elmúlt időszakban 1000 autóst kérdeztek meg a téli autózással kapcsolatban, az eredmény viszont lesújtó lett.
Míg tavaly decemberben a kötelező biztosítás évfordulója, addig idén januárban az éves matricavásárlás, és az év közben jelentkező egyéb autós kiadások tudatos tervezése kínál újabb megtakarítási lehetőségeket.
Járassuk, vagy ne a motort télen indulás előtt? Itt egy elég egyértelmű iránymutatás a hatóság részéről.
Beütött a csúszós, hideg idő, máris napi harminc műszaki mentést kénytelenek a tűzoltók az utak mentén végezni, gyakran ugyanazon hiba miatt árokba csúszó autókhoz. Elmondjuk, mit tehetünk ilyenkor a saját biztonságunkért.
Tavasztól őszig viríthatnak az autókon a könnyűfém kerekek, aztán jön szürke tél, és felkerülnek az lemezfelnik. Illetve nem, csak nem midegy, milyen az aulfelni.
Egy ártalmatlannak tűnő, de igen veszélyes dologra hívják fel a figyelmet a biztonsági szakértők.
Oktatási céllal posztolta ki egy szervezet azt a videót, amelyen egy lejtős úton magatehetetlenül csúszó Toyota elől menekül el tolatva egy másik autós.
Rendben, hogy senki nem szereti különösebben, amikor egy kiadós havazás után ki kell ásni a kocsit a hóból, de azért ezek az autósok tényleg ön és közveszélyesen lusták.
Íme néhány számtalanszor ismételt, ám nem feltétlen követett tanács, hogy biztonságosan autózzon télen is.
Lassan nálunk is beköszönt a havazás, így az autósoknak nem árt az eszükbe vésni, hogy nemcsak a jármű megfelelő felkészítése fontos, hanem az is, hogy higgadtan közlekedjünk majd a behavazott, lefagyott utakon...
Soká tartott, míg megérkezett a valódi tél, de úgy tűnik, idén sem ússzuk meg teljesen. Érdemes még egyszer áttekinteni, mire figyeljünk, ha biztonságosan akarunk autózni. Ha az alábbiak közül nem is fogadunk meg minden tanácsot, a nulladik szabályt tartsuk be: indulás előtt legalább tájékozódjunk az útvonalunkon, illetve a célállomáson várható időjárásról.
A kerekekre felszerelhető szerkezetnek köszönhetőn hótalpakon gurul az autó, ami még a hasmagasságát is jelentősen megnöveli.
A szélvédőmosó fagyállóra cserélésének elmulasztása és a hideg miatt csökkenő keréknyomás okoz leggyakrabban problémát az autósok számára a tél beköszöntével – a benzinutasok általános tapasztalata szerint.
A tapasztalt sofőrök tudják a választ, de az alábbi videó nekik is érdekes lehet, hiszen a nyári gumival szerelt 4x4-es Ford Kuga és a télivel szerelt elsőkerekes jól szemlélteti a különbséget.
Sokféle ötlet elhangzott mostanában, mi legyen a kocsiban, ha nekivágunk bármilyen utazásnak autóval. A legjobb lenne persze egyből egy 24 mm-es villáskulcsot is magunkkal vinni, hogy megbonthassuk az autópálya elválasztó korlátját, és vissza tudjunk fordulni, ha nagy a baj.
Szerda este egy kormot szállító ukrán kamion akadt el egy földúton Szabolcsbákán, mert a vezetője hitt a GPS-nek.
Elakadni a hóban, különösen egy villamossínen, mindez Oroszországban nem kecsegtet túl jó végeredménnyel.
Ki mit használ jégkaparásra, ha nincs jégmentesítője? Gyakorlatilag bármit - ez derült ki egy angol felmérésből.
Az elmúlt két nap során az átlagosnál jóval több súlyos kimenetelű baleset történt. A téli közlekedési helyzetben 70 baleset történt egy nap alatt. Az időjárás-előrejelzés nem ígér javulást.